Napisany przez PD dnia 2016-07-05 11:01:35. Aktualizowano 2025-04-30 09:31:49
Pozycję firmy można zdefiniować według jej udziału w rynku. Ważne jest określenie tutaj konkurencji bezpośredniej, substytucyjnej i potencjalnej oraz udziału dwóch pierwszych w sprzedaży globalnej. Aby dokładne dokonać analizy konkurencji trzeba zacząć od dokładnego określenia tego, kto jest naszą konkurencją, a kto nie. Z pomocą przychodzą nam tutaj katalogi branżowe, takie jak www.ikosmetyczka.pl czy www.katalogoptykow.pl. Jak tego dokonać? Dla przykładu, w przypadku branży kosmetycznej wystarczy skorzystać z popularnego serwisu ikosmetyczka.pl, który zrzesza firmy kosmetyczne różnego charakteru. Później, dzięki zaawansowanej wyszukiwarce, która pozwala wyłonić przedsiębiorstwa w konkretnej miejscowości zajmujące się dokładnie interesującą nas dziedziną kosmetologii, w bardzo łatwy sposób poznać można realną konkurencję i dokonać analizy, np. według Pięciu Sił Portera (siła przetargowa dostawców, zagrożenie ze strony substytutów, siła przetargowa odbiorców, groźba pojawienia się nowej konkurencji, natężenie rywalizacji wewnątrz sektora). To nie tylko pozwoli nam na wyłonienie naszej przewagi konkurencyjnej, ale i na określenie kierunku przyszłych działań.
Internet daje nam wiele możliwości, dzięki niemu możemy nie tylko zbadać obecny stan naszej firmy, ale i skutecznie ją wypromować, korzystając chociażby ze wspomnianych wcześniej portali.
Wiedza o konkurencji kluczowa do rozwoju - Szkolenia, kursy, ciekawe artykuły na temat szkoleń. Informacje binzesowe oraz na temat podnoszenia swojej wiedzy.
© 2010 - 2025 Aplit.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.